Reserverte saker i Elements

Reserverte saker i Elements

 

Utskriftsvennlig versjon

Alle saksbehandlere kan opprette saker i Elements, disse må da opprettes i hht registreringsreglene for kommunen.

Disse sakene får status Reservert og må kvalitetskontrolleres.

 

Under arkivsøk har vi et søk som heter saker til kontroll. Dette er saker som saksbehandlerne oppretter. Alle saksbehandlerne kan opprette saker i Elements.

Disse må vi kvalitetssikre og endre status til ”under behandling.

 

Her skal dere sjekke:

Sakstittel:

Er dette en dekkende tittel for saken og i hht registreringsreglene?

Ernavn avskjermdet om saken er u.off.?

 

 

Arkivdel:

Er det riktig arkivdel:

Kommuneadvokat, Oppdragstakere, Barnehage, Eiendom, Elevarkiv, Landbrukseiendommer, Personalarkiv, Plansak, Generelt saksarkiv, Startlån, Teknisk arkiv - eiendommer

Tilgangskode:

Er det behov for tilgangskode på saken?

A – Ansettelsessaker, AV - Oppdragstakere, B – Barnehage, E - Elev, IP - Ikke publiser, KL - Klientsaker sensitiv, L - Startlån, MU - Møtedokumenter unntatt offentlighet, E – Elev, ES – Elev sensitiv informasjon, IP – Ikke fulltekst publiser, KL – Klagesak, MU - Møtedokumenter unntatt offentlighet, P- Personalsaker, PS - Personalsak sensitiv informasjon, US - Unntatt offentlighet sensitiv informasjon, XX - Midlertidig sperret

Tilgangsgruppe:

Er det registrert riktig tilgangsgruppe?

Saksansvarlig:

Er saken registrert på riktig saksansvarlig?

Klassering:

Er det registrert riktig ordningsprinsipp/verdi? 

 

 Om alt er ok så klikk på hurtigmenyen og velg ”under behandling”.

Klikk på ”Saker til kontroll” igjen for å sjekke neste.

 

Om ikke alt er ok, så vurder om det er graverende feil som ofte gjøres av samme person. Da skal det sendes melding til den personen.

Er det småe feil da retter vi og godkjenner registreringen.

 

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.