|
Ved henvendelser pr brev eller mail om melding om midlertidig adresseendring og vergefullmakt, skal det opprettes sak i Elements. Hvis det allerede finnes sak på pasienten, brukes denne. Adresseendringen skal legges inn i Klinisk arbeidsflate - MyWay2PAS.
Kommer melding om adresseendring til epostmottak, skal det sendes ut et svar for å høre om det gjelder fast- eller midlertidig adresseendring. Det legges inn standard tekst:
"Hei, Gjelder dette fast eller midlertidig adresseendring?
Hvis det er en fast adresseendring, må du melde fra både til folkeregisteret og posten.no. Adressen blir da automatisk oppdatert i våre systemer. Er det en midlertidig adresseendring, gir du oss tilbakemelding så skal vi sende deg et skjema du må fylle ut og returnere til oss.
Mvh. Postmottak Helse Nord-Trøndelag"
Fast adresseendring: Fast adresseendring skal ikke legges inn i MW2PAS, og det blir ikke opprettet sak i Elements. Midlertidig adresseendring:
Får vi tilbakemelding om at det gjelder en midlertidig adresseendring, oversendes et skjema om midlertidig adresseendring som må fylles ut og returneres.
Henvendelsen registreres deretter i Elements. Henvendelsen fra pasienten registreres som "Inngående brev", og utsendelsen av skjemaet dras inn i Elements som "Utgående brev". Sakstittel: Pasient Kari Nordmann 01020305056 - Midlertidig adresseendring og vergefullmakt Saksansvarlig: Arkivleder Ordningsverdi: 420 Tilgangskode: PA Saksbehandler: Den saksbehandler på arkivet som oppretter saken. Skann inn dokumentet som vanlig:
- Standardtekst: Melding om midlertidig adresseendring og vergefullmakt
eller : Melding om midlertidig adresseendring (Hvis det kun gjelder adresseendring).
- Legg inn midlertidig adresseendring i Klinisk arbeidsflate - MW2PAS
- Lag N-notat med melding om registrering til saksbehandler ved avd. for bildediagnostikk LE eller NA.
Innholdstekst N-notat:
Tekst journalpost:
Melding om midlertidig adresseendring - Kari Nordmann 01020304056
Tekst i brevmal:
"Det vises til journalpost x hvor du er gitt tilgang.
Det bes om at endring blir gjort i aktuelle fagsystem, og at det blir gitt beskjed hit når dette er utført".
Grunnen til at vi må legge inn midlertidig adresseendring i MW2PAS er at røntgen/ABDS-systemer ikke samsnakker med MW2PAS. Røntgen må derfor få beskjed om at det er lagt inn adresseendring slik at de kan endre i sitt system.
Endring av kun fakturaadresse: Ved endring av kun fakturaadresse, skal det ikke sendes N-notat.
Når vi får bekreftet at endringen er registrert, sender vi et brev med bekreftelse på dette til pasient/verge.
Innholdstekst:
Bekreftelse på midlertidig adresseendring (Pasienten har sendt inn midlertidig adresseendring), eller Bekreftelse på midlertidig adresseendring - Kari Nordmann 01020304056 (Når verge har sendt inn midlertidig adresseendring. Navnet på pasienten slettes i tekst på utgående journalpost)
Tekst i brevmal:
Det vises til melding fra deg om ovennevnte.
Endringene er nå gjort i aktuelle systemer. Dette til orientering.
Vergefullmakt: Ved vergefullmakt må det i tillegg til adresseendring legges inn navn på verge i MW2PAS. Dette gjøres under fanen "Relasjoner".
Legg inn navn til verge. Det kommer opp en boks "Fant ikke den du søkte etter i folkeregisteret. Vil du legge til (verge) som ny relasjon"? Trykk "JA".
Samtykke til kontakt: JA
Fyll inn vergens bostedsadresse og mobilnummer. Lagre. |